Au rămas cel puțin trei săptămâni de plajă în sudul Europei, iar românii sunt în căutare de oferte de maximum 500 de euro care să includă cazare, masă și charter. Ce le-au pregătit agențiile de turism?
Există o categorie aparte de turiști, numiți simbolic „vânătorii de last minute“, însă rândurile lor sunt îngroșate an de an de un alt segment, cel al românilor care nu s-au decis pentru o destinație de concediu, care s-au hotărât târziu că vor în vacanță sau care nu au găsit nimic pentru bugetul de care dispun. Cu un risc acceptat – acela că ofertele nu coincid cu pretențiile inițiale ale turistului – românii merg pe mâna agențiilor de turism și, de cele mai multe ori, trag un loz câștigător.
Dacă în ultimii ani ofertele last minute nu erau extrem de numeroase, în 2012 numărul lor a fost impresionant, iar oportunitățile, adevărate chilipiruri. După spusele celor din industrie, turiștii cu un buget mediu de până la 500 de euro caută hoteluri cât mai avantajoase, destinații de plajă și relaxare, precum cele din Grecia și Turcia, respectiv hoteluri cu regim de masă all inclusive.
„Cele mai multe rezervări se fac pe pachete charter, cu tarife medii de 350-500 de euro pe sejur“, declară Marius Cârlan, directorul agenției Europa Travel. De asemenea, cei care optează pentru transportul cu autocarul aleg oferte ce implică și cazarea la hoteluri de două-trei stele sau la vile.
Oferte sub 300 de euro
Lăsând la o parte rațiunile economice, ofertele last minute de la finalul sezonului estival vin la pachet cu evenimente de primă mână. În Grecia insulară, în aproape toate stațiunile importante, se organizează, în septembrie, „Festivalul Vinului“. În Cipru, sărbătorile toamnei sunt diverse, spre exemplu, în Limassol, între 30 august și 8 septembrie se desfăşoară „Sărbătoare lui Dyonisos“. În Tenerife, la sfârșit de sezon au loc trei evenimente