Tragedia din pădurea Otopeni, atunci când tânăra japoneză Yurika Masuno a fost ucisă de un combinator de taxi, putea fi evitată dacă angajaţii aeroportului ar fi luat exemplul ţărilor civilizate.
Sala de sosiri internaţionale a Aeroportului „Henri Coandă‟ este ocupată, în fiecare zi, de taximetriştii „piraţi‟, mai exact combinatorii de taxi, care asaltează pasagerii proaspăt coborâţi din avion.
Mulţi dintre turişti îi refuză, însă combinatorii de taxi sunt foarte insistenţi, iar câteodată chiar violenţi.
Cum scăpăm de combinatorii de taxi
"Problema taxiurilor din aeroport afectează, în primul rând, imaginea României. Este normal, dacă dai de un brunet burtos, nebărbierit, care miroase a transpiraţie, care te agresează şi îţi ia bagajul din mână, deşi tu nu vrei. Te urcă în cine ştie ce maşină, nu are tarif, iar când ajungi la destinaţie este în stare să-ţi pună cuţitul la gât dacă nu îi dai 50 sau 100 de euro", a declarat pentru Mediafax Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45.
Filmul crimei din pădurea Otopeni:Ultimele ore din viaţa tinerei Yurika Masuno, care urma să predea japoneza în România
"Trebuie ca şoferii de taxi din aeroport să fie bărbieriţi şi să aibă un anumit tip de uniformă, ca să poată fi recunoscuţi de turiştii străini. Toţi trebuie să fie înregistraţi de poliţie, cu amprente, telefon, adresa. Ar trebui făcute controale zilnice la aeroport şi supracontroale, şi sunt convins că după ce vor fi arestaţi 2-3, se vor linişti. Toate aceste lucruri se cunosc, dar nu se iau măsuri. Numai la Bagdad sau Teheran te aleargă unii să îţi ofere taxi şi negociază tariful cu tine", a adăugat antreprenorul.
O altă soluţie vinde din partea lui Simion Giurcă, şeful Biroului de turism al României la Viena. „La porţile aeriene de intrare în ţară, care oricum sunt obiective cu un grad ridicat de securizare, a