Începând cu 1 septembrie a.c., se va pune în aplicare noul concept privind eficientizarea structurilor de poliţie din mediul rural la nivel naţional şi implicit la nivelul judeţului Gorj.
În structura Inspectoratului de Poliţie Judeţean Gorj vor fi menţinute 9 dintre cele 11 secţii de poliţie rurală înfiinţate în cursul anului 2011, la care îşi vor desfăşura activitatea mai puţini lucrători, urmând ca cea mai mare parte din efectivele acestor secţii să fie direcţionate către posturile de poliţie comunale, care sunt în număr de 61. Totodată, se va reînfiinţa funcţia de şef de post, iar toţi poliţiştii care vor acţiona în mediul rural vor avea calitatea de organ judiciar şi poliţist rutier. „Prin punerea în practică a acestui concept, la nivelul judeţului vor exista un număr de 21 de funcţii pentru ofiţeri şi 285 pentru agenţi de poliţie ce îşi vor desfăşura activitatea în mediul rural. La cele 61 de posturi de poliţie, pentru a fi permanent în contact cu cetăţenii, pe lângă şeful de post, vor exista câte doi sau trei lucrători, în funcţie de situaţia operativă, populaţie, sectoarele de drumuri naţionale, judeţene etc. aflate în aria de competenţă şi suprafaţa localităţii”, a declarat Daniel Tică, purtătorul de cuvânt al IPJ Gorj.
Posturile, ocupate de viitoarele promoţii de agenţi
Efectivele din mediul rural vor fi mărite progresiv, odată cu încadrarea promoţiilor viitoare de agenţi şi ofiţeri de poliţie. Potrivit celor de la IPJ Gorj, prin această nouă concepţie se urmăreşte o mai bună relaţionare a poliţiştilor cu membrii comunităţilor rurale, o mai bună cunoaştere a populaţiei din zona în care îşi desfăşoară activitatea poliţistul, adaptarea unui program de lucru flexibil, în funcţie de necesităţile operative din zona de competenţă şi adaptarea permanentă a dispozitivului de ordine publică la evoluţia situaţiei operative. Se mai dorește soluţion