Mii de iubitori ai artei lirice de toate vârstele, prezenţi la spectacol ca şi în alţi ani, indiferent de vârstă, pe şezlonguri, cu taburetul adus de-acasă sau pur şi simplu în picioare, au asistat, sâmbătă seară, la cea de-a VI-a ediţie a Promenadei Operei, unul dintre cele mai îndrăgite evenimente anuale ale Capitalei.
În prima seară rece de toamnă a acestui an, publicul s-a putut bucura de fragmente celebre din opere precum ‘Carmen’ (Georges Bizet), ‘Nabucco’ (Giuseppe Verdi), ‘Faust’ (Charles Gounod), ‘Tosca’ şi ‘Turandot’ (Giacomo Puccini), ‘Samson şi Dalila’ (Camille Saint-Saens), interpretate pe scena amplasată pe esplanada clădirii de Iordache Basalic, Adriana Dumitriu, Andreea Iftimescu, Cristian Mogoşan, Emanuela Pascu, Ionuţ Pascu, Andrada Ioana Roşu.
Tenorul Ionuţ Hotea, tânără speranţă a genului liric românesc, a primit ropote de aplauze, după ce a excelat, cu vocea sa deosebită, interpretrând romanţa lui Nadir, ‘Je crois entendre encore’ din opera ‘Les pecheurs de perles’ (‘Pescuitorii de perle’) de Georges Bizet. Un invitat special al serii a fost basul Marcel Roşca, solist la Aalto Oper din Essen (Germania), care a încântat publicul cu aria lui Mefistofele din opera cu acelaşi nume de Arigo Boito. De asemenea, o evoluţie remarcată de spectatori a avut şi Andrada Ioana Roşu, plină de dramatism în aria ‘Azucenei’, ‘Stride la vampa’, din opera ‘Il trovatore’ (‘Trubadurul’) de Giuseppe Verdi.
Pregătiţi de maestrul Stelian Olariu, în 2012 la cel de-al 50-lea an la pupitrul dirijoral al Corului Operei Naţionale Bucureşti, care a înregistrat sâmbătă o prestaţie de excepţie, membrii ansamblului au interpretat fragmente binecunoscute precum Marşul triumfal din opera ‘Aida’, Corul sclavilor din opera ‘Nabucco’ şi Corul soldaţilor din ‘Faust’.
Orchestra, corul şi soliştii Operei au evoluat sub bagheta dirijorului Tiberiu Soare, în mare