Producătorul de bere Heineken România a avut în primul semestru o cifră de afaceri de 544 milioane de lei , în creştere cu 11,8% faţă de aceeaşi perioadă din 2011, vânzările avansând, în volum, cu 5%.
"Am avut o dezvoltare pozitivă care arată sustenabilitatea performanţelor noastre din ultimii ani şi este consecinţa executării strategiei pe termen lung pe care am stabilit-o pentru această piaţă. Toate mărcile au contribuit la creşterea cifrei de afaceri pentru că am investit în mod constant în toate mărcile", a declarat Onno Rombouts, managing director al Heineken România. Rombouts a arătat că piaţa românească urmează evoluţia companiei din Europa Centrală şi de Est, unde volumul de bere vândută a crescut cu 5,7%.
Compania olandeză are pe piaţa românească patru fabrici, la Miercurea Ciuc, Constanţa, Craiova şi Mureş, şi 1.200 angajaţi.
Producătorul a anunţat recent că volumul vânzărilor Heineken în România a crescut cu aproximativ 6% în prima jumătate a acestui an şi că profitul a scăzut. "Au fost doi factori (care au determinat reducerea profitului, n.r.), respectiv investiţiile realizate în susţinerea brandurilor şi costurile legate de ambalaje, care au crescut în această perioadă", a explicat Rombouts scăderea profitului, fără să ofere detalii privind rezultatul net obţinut în primul semestru în România.
El a menţionat că Heineken a vândut în acest an un teren situat în Otopeni şi caută cumpărători pentru alte două astfel de proprietăţi, în Arad şi în zona Griviţa din Bucureşti.
În ceea ce priveşte lansări de noi produse pe piaţa locală, reprezentantul Heineken a arătat că în funcţie de nevoile consumatorilor compania va aduce pe piaţă şi alte sortimente sau branduri.
Rombouts spune despre piaţa românească că este foarte competitivă pentru că există multe companii, ceea ce are ca rezultat un nivel redus al preţurilor comparat