A venit pentru prima oara in Romania acum 20 de ani, cu ajutoare umanitare pentru orfelinate si spitale. Anul trecut, francezul François Melchior de Polignac s-a intors pentru a prelua functia de director executiv al retelei de magazine Carrefour. De la venirea sa si pana acum, reteaua a crescut cu 30 de noi magazine, iar procesul de expansiune continua.
„Am o atractie fata de Romania si acest lucru a inceput acum 20 de ani, cand am venit aici cu un convoi umanitar, alaturi de alti studenti. Am adus medicamente si hrana din Franta si ne opream la orfelinate si spitale sa le lasam”, povesteste François Melchior de Polignac (foto), directorul executiv al Carrefour Romania, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.
Absolvent al HEC Paris (École des Hautes Etudes Commerciales de Paris), una dintre cele mai prestigioase scoli de business din Europa, François Melchior de Polignac si-a inceput cariera in Italia, in industria frumusetii, in cadrul gigantului L'Oreal, companie pentru care a lucrat un an si jumatate. A revenit apoi in Paris, pentru o functie de consultanta, iar in 2000 a „virat” in mod decisiv catre comert, alaturandu-se Carrefour, cel de-al doilea mare retailer din lume.
A acceptat postul de conducere a Carrefour Romania fara sa stea prea mult pe ganduri pentru ca, spune el, romanii sunt primitori, inteligenti, iar piata de aici are un potential foarte mare. La nici 40 de ani ai sai, Melchior de Polignac este unul dintre cei mai tineri executivi din retailul romanesc, o piata aflata in plina expansiune, in care Carrefour are un cuvant greu de spus.
Compania franceza si-a facut intrarea pe piata locala in 2001, cand comertul era inca afectat de crizele anilor '90. Carrefour a deschis atunci magazinul din Militari, introducand astfel un nou format de magazin, cel de hipermarket, in urma unei investitii de 50 de milioane