In ultimii ani concurenta pentru organizarea sau sponsorizarea de evenimente muzicale, sportive, cinematografice sau teatrale a crescut foarte mult, cea mai mare competitie fiind intre companiile de telecomunicatii, bere, tigari si energie, a declarat pentru Wall-Street.ro, Dragos Huian, manager specialist pentru evenimente si sponsorizari in cadrul Orange Romania.
“Este o concurenta foarte mare in ultimii ani, iar trendul acesta nu este doar in telecom, ci si in zona de bere, tigari si, mai nou, sunt foarte active si companiile din energie. Pentru fiecare brand, muzica a creat intotdeauna o legatura fata de potentialii clienti sau cei pe care deja ii ai in portofoliu. Competitia este tot mai mare pentru ca piata muzicala s-a dezvoltat foarte mult in Romania. Daca te uiti doar in zona de festivaluri, inainte acestea aveau loc doar in Bucuresti, in timp ce acum adevaratele festivaluri se desfasoara in zona de iarba verde”, explica Huian.
Un exemplu de concurenta in telecom pe zona de sponsorizare, este sustinerea emisiunii X Factor de la Antena 1 de catre Orange si a show-urilor Vocea Romaniei si Romanii au Talent de la Pro TV de catre Cosmote. Pe de alta parte, Vodafone s-a remarcat de-a lungul anilor prin faptul ca a fost sponsor oficial al unor concerte precum cele ale Rolling Stones, Madonna, Depeche Mode, Bon Jovi sau Red Hot Chili Peppers. Operatorul vrea sa lanseze un proiect pe segmentul cinematografic Echipa de evenimente si sponsorizari a Orange este formata din doi manageri: Dragos Huian si Alex Filip, cel din urma implicandu-se mai ales in evenimentele sportive. Operatorul investeste in principal in evenimente legate de muzica, film si sport.
„Sunt trei directii care iti acopera in general zona de sponsorizari”.
Pe segmentul de muzica, cele mai importante evenimente organizate de companie sunt Orange Summer Party si Orange Su