Toamna aceasta are o importanţă deosebită pentru infrastructura rutieră, în contextul în care în următoarele săptămâni ar trebui anunţaţi câştigătorii unor licitaţii de aproape un miliard de euro pentru construcţia a 107 kilometri de autostrăzi. Acestea sunt cele mai mari licitaţii de drumuri din acest an, în contextul în care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu a atribuit de la începutul lui 2012 contracte foarte mari, cel mai important din punct de vedere financiar fiind de circa 40 de milioane de euro pentru construcţia unui tronson din centura Capitalei.
Constructorii s-au înghesuit la licitaţiile de autostrăzi, foarte multe firme străine, în special din Spania şi Italia, înscriindu-se în lupta pentru construcţia celor peste 100 de kilometri de autostrăzi.
Licitaţiile recente de autostrăzi au o importanţă majoră pentru piaţa construcţiilor, urmând să aibă impact nu numai asupra afacerilor constructorilor care le vor realiza, ci şi asupra distribuitorilor de utilaje de construcţii, asupra producătorilor de materiale de construcţii, asupra creşterii locurilor de muncă şi până la urmă asupra consumului din economie.
Autostrăzile care au fost scoase la licitaţie sunt Lugoj-Deva, lot 2, cu o lungime de 28,6 km, Lugoj-Deva, lot 3 (21,1 km), Lugoj-Deva, lot 4 (22,1 km), Timişoara-Lugoj, lot 2 (26 km), Gilău-Nădăşelu (8,7 km)
Ultimele licitaţii pentru construcţia a 107 km de autostrăzi, la care s-au prezentat 95 de consorţii formate din firme româneşti şi străine, ridică întrebarea cât de mult se poate duce în jos costul acestor şosele faţă de estimările iniţiale ale companiei de drumuri.
Interesul ridicat al constructorilor români şi străini pentru cei 107 de kilometri de autostrăzi pe care compania de drumuri i-a scos la licitaţie ar putea reduce costul construcţiei acestor şosele cu până l