Sorrell (WPP): Vedem aproximativ aceleaşi lucruri pe care le-am avut în 2011, doar că rata de creştere este puţin mai mică
Şi 2013 va fi un an greu, mai ales că nu mai este niciun eveniment major, precum Jocurile Olimpice sau alegerile prezidenţiale din SUA
WPP Inc, cel mai mare grup de publicitate din lume, a redus estimările de creştere din acest an, în contextul în care clienţii din Europa şi din America de Nord sunt mai atenţi cu cheltuielile. După acest anunţ, acţiunile companiei au scăzut la cel mai mic nivel înregistrat de după luna octombrie a anului trecut, scrie Bloomberg.
Veniturile agenţiei, excluzând impactul achiziţiilor şi a fluctuaţiilor valutare, vor creşte cu aproximativ 3,5% anul acesta, a anunţat vineri proprietarul agenţiilor Ogilvy & Mather şi Grey Group. Grupul estima înainte un avans de patru puncte procentuale.
Martin Sorrell, preşedintele WPP, a făcut achiziţii importante pe pieţe emergente, precum China sau Brazilia, pentru a tempera efectele crizei datoriilor din Europa, resimţite de cel mai mare grup de publicitate la nivel mondial.
În al doilea trimestru, veniturile grupului WPP în Europa de Vest au scăzut cu 3 procente.
Anul următor va fi plin de provocări
În plus, reprezentanţii grupului spun că 2013 va fi plin de provocări, în absenţa unor evenimente importante precum cele de anul acesta - Jocurile Olimpice şi campania electorală din SUA - care să determine o creştere a investiţiilor în publicitate.
"Ne aflăm într-un mediu dificil", a spus Will Smith, analist în cadrul Jefferies. "S-au făcut multe achiziţii, însă datele arată că industria se confruntă cu o perioadă dificilă", a continuat analistul.
Joia trecută, acţiunile WPP au scăzut cu 5,1% la 789,5 pence, însă de la începutul anului titlurile au avut un avans de 23%, în timp ce indicele londonez FTSE 100 a cre