Asociaţia Centrul Multimedia Teatru 74 a ieşit în faţă prin cele două proiecte teatrale, “Practică Teatrală în Regiunile Centru şi Nord-Vest” şi „Teatru Modern-Mijloace Multimedia”, menite să întindă o mână de ajutor tinerilor artişti pentru a le facilita accesul pe piaţa muncii.
În spatele frumuseţii şi utilităţii proiectelor, se ascunde un aspect negativ, strâns legat de sincopele derulării în bune condiţii a finaţării proiectelor care au la bază fondurile europene.
Nicu Mihoc: “Sunt chestiuni făcute cu picioarele”
“Trecem printr-o sincopă profundă, care mi-e frică să nu se transforme într-o criză, în care singura soluţie e să dăm statul român în judecată, respectiv Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, pe proiectele europene, pentru că avem probleme foarte mari în ceea ce priveşte fondurile, prin blocarea conturilor. Nu vreau să nominalizez o persoană, ci sistemul, care este prost făcut, toate chestiunile legate de proiecte, ce ţine de dezvoltarea unui proiect. Sunt chestiuni făcute cu picioarele, sunt oameni puţini, specialişti, de asemenea. Eu nu acuz pe nimeni de furt, ci cred că este o gravă incompetenţă în sistemul de absorţie a fondurilor europene. Suntem consumaţi interior, pentru că cele două proiecte europene pe care Teatru 74 le-a dezvoltat, ţin acum de fiinţa teatrului, pentru că mai sunt încă doi ani în care trebuie derulat şi al doilea proiect. Primul proiect, din punctul nostru de vedere este gata, dar, din decembrie, statul român nu ne-a făcut nici un fel de plăţi”, a precizat Nicu Mihoc, membru fondator al Teatrului 74..
Efectele blocării conturilor
Blocarea conturilor practic leagă de mâini şi de picioare activitatea teatrului şi derularea proiectelor acestuia. “Prin blocarea conturilor… nu poţi să funcţionezi. Chestiunea cu fondurile europene este următoarea: semnezi un contract cu statul, că dezvolţi proiectul