Tragedia din urmă cu două săptămâni, când studenta japoneză Yurika Masuno a fost violată şi omorâtă într-o pădure de un combinator de taxi care a acostat-o la ieşirea din terminalul Sosiri a aeroportului Henri Coandă, a readus în atenţia autorităţilor cât şi a bucureştenilor o problemă veche a aeroportului: taximetriştii-piraţi.
În timp ce reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor împreună cu Poliţia Română şi alte autorităţi de stat susţin că vor înăspri măsurile de securitate, o parte din taximetriştii bucureşteni nu cred că problema se va rezolva vreodată.
“Cei mai mulţi taximetrişti care lucrează la Aeroport, se înţeleg cu agenţii de pază care supraveghează parcările şi care coordonează fluxul de maşini şi ştiu de dinainte de a ajunge la terminal că vor avea clienţi. Agentul ia în jur de 10-15% din valoarea călătoriei, iar restul rămâne taximetristului. Din ce cunosc eu, tariful unui drum până la Intercontinental este în jur de 50 de euro, deci vă daţi seama!”, mărturiseşte Mihai, un taximetrist cu o experienţă de 20 de ani, angajat la firma Taxi 2000.
Documente exclusive referitoare la cazierul ucigaşului din Otopeni
Cine e şeful Romprest Security
Firma de pază care administrează aeroportul şi parcările de la ambele terminale este Romprest Security şi aparţine controversatului om de afaceri Florin Walter, fost Buşcă. Cunoscut în opinia publică pentru afacerile cu statul, Walter este cel care a încercat să preia atribuţiile SRI-ului, dar şi ale Jandarmeriei, în urmă cu circa cinci ani, când toate drepturile au fost acordate firme Romprest Security, o sucursala a firmei mamă Romprest.
In 2001, cand ministru al Transporturilor era Miron Mitrea, Florian Walter (pe atunci se numea Buşcă) s-a asociat cu Aeroportul Internaţional Otopeni (AIO) în firma "Compania Romprest Service SA". Florian Walter a fost numi