In 2012 advertiserii au fost “mai creativi si au avut mai multe grija de brandurile pe care le gestioneaza, a declarat pentru Wall-Street.ro, Alexandra Olteanu, managing director al Initiative, una dintre cele mai mari agentii de media de pe piata locala.
“Vedem ca televiziunea, online-ul si mobile-ul lucreaza impreuna pentru a crea acea integrare perfecta intre online si offline care automat intensifica comunicarea de brand si influenteaza la un alt nivel consumatorul”, adauga sefa agentiei de media.
Olteanu spune ca in prima jumatate a anului piata de media a pastrat trendul anual de scadere, oficialul Initiative estimand pentru anul acesta o scadere de minim 2% a bugetelor de media. Practic, conform Initiative, bugetele de publicitate vor fi in 2012 de 303 milioane de euro, comparativ cu 309 milioane de euro in 2011.
Managerii mai multor agentii de media au afirmat pentru Wall-Street.ro ca in primul semestru investitiile in publicitate au fost intre 130-145 de milioane de euro. Cei mai mari advertiseri intre ianuarie si iunie anul acesta au fost Unilever, Procter&Gamble, Orange, Reckitt Benckiser si Cosmote. TV-ul ramane pe primul loc, online-ul singurul care creste “TV-ul a ramas pe primul loc in primul semestru, iar digitalul, singurul canal care inregistreaza crestere, a trecut din 2011 pe locul al doilea. Estimam o crestere de 20% in piata de digital (display si performance media) anul acesta. Din punct de vedere al bugetelor investite, televiziunea, outdoorul, printul si radiul isi vor continua trendul descendent, dar ne asteptam la scaderi mai usoare decat in 2011. Online-ul va ramane singurul pe plus”.
Anul trecut, au fost investite circa 34,1 milioane de euro in publicitate online, in jur de 21 de milioane de euro din suma fiind bugetele pentru display advertising si 13 milioane de euro pentru performance (Google, Facebook si