RAT Craiova doreşte să modernizeze vechile tramvaie, în parteneriat cu o firmă specializată în fabricarea unor asemenea vehicule
Craiovenii nu vor avea parte în următorii ani de tramvaie noi. Intenţiile municipalităţii de achiziţionare a unor mijloace de transport în comun se limitează la cumpărarea celor 50 de autobuze nou-nouţe, promise de primarul Lia Olguţa Vasilescu. Achiziţia ar urma să fie făcută de Regia Autonomă de Transport (RAT) Craiova, care speră că - cel mai târziu în primăvara anului 2013 - noile autobuze vor fi deja introduse pe trasee.
„Vrem să facem 30 de tramvaie să fie ca nou-nouţe“
Apropiata modernizare - cu fonduri europene - a întregii linii de tramvai ar aduce însă oraşul într-o situaţie de-a dreptul stupidă: linie de tramvai nouă, dar pe care vor circula tramvaie vechi de zeci de ani. Cum RAT Craiova nu are bani să cumpere şi tramvaie noi, se caută soluţii pentru modernizarea celor existente.
„În Consiliul de Administraţie ni s-a aprobat să căutăm un partener cu care să ne asociem, astfel încât, în timp ce linia de tramvai va fi modernizată, să modernizăm şi tramvaiele. Pentru că e păcat să avem o linie modernă şi să circulăm pe ea cu nişte hârburi. Partenerul va veni cu proiectarea, cu materialele, cu know-how-ul, iar forţa de muncă va fi a noastră. Cât despre firma parteneră, nu că sunt eu naţionalist, dar aş prefera să fie din România“, a spus directorul general al RAT Craiova, Alin Goga.
Modalitatea în care se doreşte modernizarea e aparte. „Mai întâi, vom forma un colectiv de ingineri electronişti şi alţi specialişti în tramvaie, pe care să-i trimitem pentru specializare la partenerul pe care-l vom identifica. Vom trimite acolo şi un tramvai, pe care să-l dezmembrăm până la boghiuri şi apoi să proiectăm şi să construim din el unul nou, modern. Practic, vrem să facem un facelift tramvaielor noastre. Şi după c