Marile succese in afaceri sunt de obicei opera unor specialisti in marketing, dar exista si mici trucuri cu efecte spectaculoase, provenite dintr-o simpla idee ingenioasa.
De-a lungul timpului, n-au fost putine asemenea idei, de la care a pornit adesea chiar prosperitatea unor firme, care au reusit sa speculeze ideile si sa-si concurenze eficient competitorii - noteaza Kabanik, reamintind cateva exemple.
Alka Seltzer
Brandul Alka Seltzer producea in 1960 pastile antimahmureala, un produs banal, in baza caruia este greu sa posperi cu adevarat. In acel an, unul din salariati a avut ideea sa modifice reclamele si prospectele, recomandand pur si simplu administrarea a doua pastile, in loc de una.
Efectul a fost peste asteptari: vanzarile de pastile s-au dublat imediat. Logica este simpla: consumatorii, aflati in starea specifica de dupa chef, ar da orice, ca sa scape de disconfort.
N-au stat pe ganduri sa ia doua pastile, iar unii au luat-o si pe a treia, chiar daca acest lucru era contraindicat. Dublarea cifrei de afaceri nu-i o nimica toata!
Bomboana "pe bat"
Bomboana lansata ca brand "Chupa Chups" a fost opera geniala a catalanului Enric Bernat, care a creat, chiar pentru fiul sau, o bomboana capabila sa nu faca lipicioase degetele copilului.
El si-a lansat ideea in 1958, iar succesul a fost deplin, bomboana "pe bat" fiind preferata nu numai de parintii grijulii cu degetele copiilor, ci si de copii, incantati de idee.
Numele brandului "Chupa Chups" a fost nascocit de o firma publicitara, iar culmea succesului a fost atinsa in 1969, cand Salvador Dali a conceput Logo-ul.
Astazi compania produce 4 miliarde acadele pe an, cu peste 50 de arome. Fabricile companiei, raspandite in cinci tari, au in total 1.700 angajati.
Ikea
Cand s-a l