Hai sa fim sinceri, nu avea cum sa le ia prea mult celor de la Aston pana cand sa renasca un nume atat de fabulos, nu? Vanquish. E un nume cu conotatii potrivite, sugerand putere, izbanda si Cavalerii Mesei Rotunde. Are si o sonoritate buna, rostogolindu-se usor de pe limba. Mai usor decat DBS, care era un pic banal, bland si rece.
Era. Dupa cum ai ghicit din imagini, Vanquish inlocuieste DBS-ul vechi de cinci ani. Nu e o durata de viata prea lunga, insa gama de modele Aston incepea sa apara cam statuta, iar noul Vanquish agita un pic apele.
Vanquish nu avea cum sa fie decat un Aston Martin – proportiile sunt foarte familiare, iar grila, farurile si chiar linia geamurilor inseamna ca nu va fi o prezenta cu totul proaspata imediat ce va fi lansat anul viitor. Dar uita-te la puterea suplimentara sugerata de aripile din spate, la partea laterala cambrata sau la capota plina de nervuri. Acum afla ca fiecare element de caroserie e facut din carbon. N-are sens sa te gandesti la costurile reparatiilor, insa Vanquish combina bine DBS cu One-77.
Aspectul nu a fost niciodata o problema la Aston, de la DB7 incoace. Partea tehnica e decisiva si, in ultima perioada, Aston n-a parut in stare sa mai tina pasul cu alde Ferrari sau Porsche.
Inca asteptam anuntarea unei versiuni hibrid, dar, intre timp, noul Vanquish ofera suficiente motive de bucurie. Arhitectura VX care sta la baza fiecarui model actual Aston a fost revizuita puternic si, spun oficialii, e descrisa cel mai bine acum drept o platforma hibrida aluminiu/carbon. Cunoscuta intern sub numele de Gen4, ea creste rezistenta structurala cu 30% fata de DBS. E o crestere importanta si le ofera inginerilor un punct de plecare mai bun in dezvoltarea dinamicii masinii.
Si motorul urias ii ajuta pe ingineri sa ramana concentrati la sarcinile curente. Motorul V12 ramane aspirat si isi pastreaza aceeasi