Crochiuri economice In plin sezon estival au fost revazute, la detaliu, toate normele de elaborare si aprobare a proiectului bugetului de stat. Astfel, recent, printr-un proiect de Ordonanta de urgenta a Guvernului (OUG) s-a propus, intre altele, modificarea si completarea Legii nr.500/2002 privind finantele publice, in unele puncte esentiale. Daca pana in prezent, Ministerul Finantelor Publice (MFP), pe baza proiectelor de buget ale ministerelor si celorlalte insitutii centrale, intocmea - stereotipic, an de an - proiectele legilor bugetare si le depunea la Guvern pina la data de 30 septembrie, spre a fi insusite si transmise, mai departe, Parlamentului (pana la 15 octombrie), pentru viitor intervin alte date. Acestea vizeaza anii electorali, care reclama modificarea termenelor respective din mai multe ratiuni. in primul rand, in acesti ani, in care spre final au loc alegeri generale parlamentare, datorita procedurilor de numire/ investire a noului Guvern/ Parlament, devine dificila aprobarea proiectului de buget pentru anul urmator pana la 31 decembrie. Drept urmare, nu ramane(a) la indemana decat solutia aprobarii acestuia de catre Parlament, in prima parte a anului urmator. Daca adaugam aici si faptul ca proiectul bugetului de stat trebuie sa reflecte obiectivele politicii fiscal si bugetare pe care orice (nou) Guvern si le asuma prin Programul de Guvernare, necesitatea adaptarii calendarului bugetar la ciclul electoral devine si mai de inteles. Adaptarea gandita in acest context consta in reglementarea cu titlu imperativ a faptului ca MFP sa transmita Guvernului proiectul legii bugetare in 15 zile de la investirea acestuia. Din acest moment, noului Executiv i se fixeaza un termen de 5 zile pentru insusire, urmand ca, in maxim 20 de zile de la investitura, sa fie transmis Legislativului spre adoptare. Modificarile si completarile in discutie devin aplicabile ince