În timp ce majoritatea proiectelor au întârzieri, Oprescu a reuşit să-şi împlinească un vis: „autostrada suspendată“ a primit undă verde. Astfel, se dă start celei mai scumpe autostrăzi din UE
În primăvara anului trecut, după o vizită efectuată în China, primarul general promitea că lucrările la autostrada suspendată vor începe în toamna aceluiaşi an, iar primul tronson va fi gata în cel mult 18 luni. De atunci şi până în prezent, proiectul a rămas în aer, primarul nereuşind să-şi respecte promisiunile din primul mandat. La sfârşitul lunii august, edilul-şef a reuşit, ajutat de consilierii USL, să avizeze cel mai costisitor proiect al României.
Autostrada va fi construită mai mult la nivelul solului şi subteran decât „suspendată“ şi are cel mai mare cost pe kilometru. Cu o lungime de doar 13,15 kilometri, autostrada va costa 1,6 miliarde de euro. Cum s-a ajuns la acest preţ? Potrivit EVZ, costul estimat a fost majorat cu aproape 800 milioane de euro peste noapte. Acest lucru se întâmpla în luna februarie a acestui an. Astfel, în şedinţa Consiliului General din data de 24 februarie, chiar şeful Direcţiei de Infrastructură din cadrul Municipalităţii, Mădălin Dumitru, a recunoscut că a pus pe hârtie preţul drumului expres înainte cu o noapte. Când a fost întrebat, în cadrul aceleiaşi şedinţe, cum s-a ajuns ca autostrada să coste cu 800 de milioane de euro mai mult, Oprescu a replicat: „Ne legăm de chiţibuşuri“. Cert este că 13,15 km vor costa 1,6 miliarde de euro.
„Suspendata“, de cinci ori mai scumpă decât autostrada Bechtel
Fostul ministru al transporturilor Anca Boagiu a dezvăluit în toamna anului trecut, după ce a reuşit să renegocieze cel mai păgubos contract al statului român, construcţia Autostrăzii Transilvania de către americanii de la Bechtel, că preţul pe kilometru a ajuns la 16 milioane de euro, iar dacă la aceste costuri de