Definită ca o mică operă de artă, bijuteria de autor este creată de designeri şi artişti. Departe de a fi o simplă bijuterie "handmade" (n.r. realizată de mână) - modelată de cele mai multe ori din argilă polimerică, bijuteria de autor încearcă să constituie o piaţă, să o educe, dându-i personalitate. Artiştii sunt la început, iar reţelele de socializare, blogurile şi târgurile reprezintă principala rampă de lansare pentru ei, întrucât sunt platforme care nu le golesc micile bugete.
* Interviu cu Dan Pierşinaru, fondatorul târgului de bijuterie "Autor"
Reporter: Care sunt caracteristicile bijuteriei contemporane de autor?
Dan Pierşinaru: Bijuteria de autor nu este ceva ce se face într-o fabrică. Această bijuterie creată de un designer sau de un artist pleacă în primul rând de la o idee, un concept. Ea este o formă de artă. Nu poţi purta un tablou sau nu vorbeşti în versuri în general, dar poţi purta o bijuterie de autor care reprezintă o mică operă de artă şi devine o extensie a personalităţii celui care o poartă.
Reporter: Prin ce se diferenţiază aceste bijuterii de cele "handmade", pe care le găsim la tot pasul?
Dan Pierşinaru: Eu aş împărţi piaţa bijuteriilor în câteva categorii: există bijuterie de brand, care, de obicei, este anexată unui statut social şi în al cărei preţ este inclus bugetul de marketing, plătit de cumpărător; avem bijuteria comercială, care este acel gen de bijuterie ştanţată, realizată în mii de exemplare, şi cu care îţi faci o bucurie rapid; şi bijuteria de autor, care comunică ceva despre tine ca individ, un tip de bijuterie care face diferenţa şi care te separă din mulţime.
Bijuteria de autor este făcută de mână, dar se diferenţiază total de ceea ce curentul "handmade" a generat în România, şi anume un tip de gablonţ realizat în maniera hobby. Diferenţa este evidentă şi se regăseşte în conc