Proiectul "CEO la stat", care a fost prezentat de preşedintele Traian Băsescu şi Guvernul Boc cu mare tam-tam încă din 2010, încearcă să facă măcar un pas înainte cu a doua tentativă de a schimba peste 500 de directori executivi şi non-executivi din 48 de companii de stat.
Astfel, Ministerul Economiei şi Minsterul Transporturilor încearcă să găsească măcar o societate în care să numească în funcţie câte un manager "privat" şi să formeze un consiliu de administraţie în care să fie incluşi numai "profesionişti", adică oameni care nu au legătură cu sfera politică, cu scopul de a eficientiza activitatea acesteia, în speranţa de a rezolva managementul păgubos cu care s-au confruntat companiile de stat în ultimii ani.
La companiile de stat, managerii şi consiliul de administraţie sunt numiţi politic. Cei mai mulţi membri din consiliul de administraţie nu au nicio legătură cu domeniul respectiv, dar primesc o "rentă", pentru că fac parte dintr-un partid sau din cercul de interese al celor aflaţi la putere.
Prin urmare, încă de a propunerea lui, proiectul a fost privit cu neîncredere, nu doar din prisma unei eventuale presiuni politice, cât şi din cauza posibilei ineficienţe a managerilor din privat, care nu au puterea de decizie din mediul privat (activitatea lor fiind supravegheată de consiliile de administraţie formate din reprezentanţi ai statului).
Pentru fiecare proiect de recrutare de CEO şi membri din consiliile de administraţie dintr-o companie, OPSPI a pus la dispoziţie câte o sumă estimată la 100.000 de euro, adică aproximativ 4,8 milioane de euro în total.
Deşi Ministerul Economiei a scos la un moment dat documentaţia pentru headhunteri de pe site, cu scopul de a o îmbunătăţi, până în acest moment ea nu a fost înlocuită. Ministerul Transporturilor a încercat totuşi să pună în mişcare "roţile" proiectului, mandatând un consorţiu forma