Autorităţile nu au un termen exact până la care lucrările de amenajare a porţiunii de autostradă dintre Bucureşti şi Ploieşti trebuie finalizate, pentru a putea astfel ridica limita de viteză de la cea actuală, restricţionată la 100 km/h, până la cea normală de 130 km/h, însă se aşteaptă ca situaţia să nu mai dureze mai mult de două săptămâni.
Tronsonul Bucureşti-Ploieşti al autostrăzii A3 a fost deschis circulaţiei pe 19 iulie, însă fără ca parcările, facilităţile şi alte amenajări necesare unei autostrăzi să fie gata. Astfel, viteza a fost limitată la 100 km/h, până când acestea vor fi terminate.
„Până nu se face recepţia finală, circulaţia trebuie ţinută într-un regim special”, a declarat pentru gândul secretarul de stat Septimiu Buzaşu, de la Ministerul Transporturilor. Responsabil pentru starea drumului şi pentru negocierea cu firmele care au construit autostrada este Compania Naţională de Autostrăzi (CNADNR).
Când se va întâmpla exact acest lucru nu este încă clar, însă orizontul de aşteptare al autorităţilor este în termen de săptămâni.
Reprezentanţii CNADNR au declarat pentru gândul că în maximum două săptămâni, amenajările neterminate ale autostrăzii A3 trebuie să fie gata, iar limita de viteză va fi ridicată la standardul de autostradă – 130 km/h.
Cele două porţiuni ale tronsonului de autostradă Bucureşti-Ploieşti, între Bucureşti şi Moara Vlăsiei şi între Moara Vlăsiei şi Ploieşti, au costat în total aproximativ 450 milioane de euro. Firmele care au le-au construit sunt consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, respectiv asocierea românească Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct '98/Com-Axa.
Autorităţile nu au un termen exact până la care lucrările de amenajare a porţiunii de autostradă dintre Bucureşti şi Ploieşti trebuie finalizate, pentru a putea astfel ridica limita de viteză de la cea act