Zeci de pasageri care aterizează zilnic pe aeroportul Henri Coandă sunt nevoiţi să tragă de bagaje pentru a ajunge în stradă, într-o zonă din apropierea parcării aeroportului, unde pot urca în taxiul pe care l-au comandat. Cele mai multe dintre aceste taxiuri comandate au tariful de 1,39 lei pe kilometru, adică de două ori şi jumătate mai mic decât tariful taxiurilor care aşteaptă în faţa aeroportului.
În stradă însă taxiurile solicitate telefonic de pasageri nu pot staţiona, pentru că staţionarea este interzisă, iar în altă parte nu pot aştepta, dat fiind că nu există nicio parcare specială în perimetrul aeroportului.
"Aştept aici în stradă un taxi cu tarif normal. Nu vreau să iau un taxi chiar din faţa aeroportului (de la sosiri - n. red.) pentru că mă costă de aproape trei ori mai mult. Până la Cişmigiu dau aproape 100 de lei, cu tariful de 3,5 lei pe kilometru. De ce este aşa mare diferenţa de preţ? Eu nu am avut venituri de trei ori mai mari luna asta ca să plătesc aşa mult la taxi", spune Toader Bălan, un pensionar de 78 de ani, care se întorsese ieri cu avionul din vacanţă din Corfu. El aştepta de zece minute un taxi în stradă, în zona din faţa parcării aeroportului.
În faţa aeroportului, chiar la ieşirea din zona "sosiri", niciun taxi cu tarif de 1,39 lei pe kilometru nu este de găsit, ci doar maşini cu tarif de 3,5 lei pe kilometru. Aeroportul permite tuturor taximetriştilor care respectă anumite cerinţe să stea în faţă la sosiri, dar taximetriştii care au tarif de 1,39 lei pe kilometru spun că nu ar fi rentabil să stea câteva ore bune la coadă pentru a lua un client.
"Este anormal ca taxiurile să nu aibă unde staţiona pentru a aştepta pasagerul care l-a solicitat la comandă. Am solicitat amenajarea unei staţii taxi în perimetrul aeroportului de 60-100 de locuri de unde să fie luaţi pasagerii ce aleg să facă o comandă la taxi şi tot