- Social - nr. 171 / 4 Septembrie, 2012 Din lungimea totala de drumuri nationale de 16.668 km, si acestea in majoritate, in stare precara, romanii au posibilitatea sa circule in regim de autostrada doar pe 3 la suta din acestea. Motivul este prezenta extrem de slaba a autostrazilor pe teritoriul Romaniei, fapt neglijat atat in perioada comunista, cat si dupa. Conform datelor furnizate de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania rezulta ca, de-a lungul timpului, pe teritoriul tarii noastre au fost construiti doar 505 km cu regim de autostrada, din care 96 km pe vremea comunismului (BucurestiPitesti). Rezulta deci ca in cei 22 de ani de la revolutie, in Romania au mai fost construiti doar 409 km, din care 342 km, autostrada propriu-zisa si 67 km, centuri de ocolire a unor orase importante cu regim de autostrada. Este inadmisibil de putin daca avem in vedere ca, cu cei 342, km nu putem ajunge de la Bucuresti decat pana la poarta de intrare in TarguMures (347 km), iar media celor 22 de ani este de sub 19 km pe an. Pana in prezent doar rutele BucurestiConstanta (223 km) si AradTimisoara (32 km) beneficiaza de legaturi pe autostrada, precum si Bucuresti-Ploiesti (55,5 km), iar cateva se aleg doar cu centuri de ocolire. Transilvania, provincie cat Elvetia, Olanda si Belgia la un loc, dispune doar de 51,8 km de autostrada, pe tronsonul Campia TurziiGilau. Este extraordinar de putin, fapt ce nu intamplator situeaza Romania pe ultimul loc din Europa, si printre ultimele din lume. Oare ce au de spus guvernantii nostri care pe timpul campaniilor electorale se intrec in a avansa prin propaganda lor mincinoasa cati mai multi km de autostrazi dupa care uita cu desavarsire? ( I.C.) - Social - nr. 171 / 4 Septembrie, 2012 Din lungimea totala de drumuri nationale de 16.668 km, si acestea in majoritate, in stare precara, romanii au posibilitatea sa circ