Dacă până acum mureșenii priveau planurile autostrăzii Târgu-Mureș-Iași-Ungheni cu circumspecție, iată că a fost făcut primul pas spre construcția acesteia.
Ciprian Dobre, președintele CJ Mureș, a emis certificatul de urbanism pentru construirea viitoarei autostrăzi Târgu-Mureş-Ditrău, parte a proiectului de infrastructură rutieră care va uni Târgu-Mureșul de Iași. Planurile autostrăzii, considerată a fi cea mai scumpă din România, sunt spectaculoase. Pe teritoriul județului Mureș, aceasta urmează să aibă trei noduri rutiere, în localitățile Târgu-Mureş, Acăţari şi Sovata, un nod de perspectivă, în localitatea Miercurea Nirajului, două tuneluri, douăzeci de poduri peste ape, treisprezece pasaje, zece viaducte şi un pasaj peste linia de cale ferată. Totodată, în cadrul proiectului sunt prevăzute parcări de scurtă durată.
Autostrada urmează să treacă prin mai multe localități mureșene, fapt ce ar avantaja dezvoltarea acestora din punct de vedere economic, întrucât traficul intens ar crea noi posibilități antreprenoriale în zonă. Localitățile aparținând județului Mureș pe care autostrada urmează să le traverseze, sunt Miercurea Nirajului, Sovata, Gheorghe Doja, Crăciuneşti, Acăţari, Păsăreni, Găleşti, Măgherani, Sărăţeni, Chibed şi Bereni.
Cea mai scumpă autostradă din România
Autostrada Târgu-Mureș- Iași, ce urmează să fie construită până în 2018, va avea o lungime de peste 300 de kilometri și va costa aproximativ nouă miliarde de euro. Costurile de construcție sunt extrem de ridicate, de circa 31 de milioane de euro pentru fiecare kilometru, întrucât aceasta va trece printr-o zonă muntoasă, urmând să fie una dintre cele mai complexe autostrăzi construite vreodată în România. Astfel autostrada Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni ar urma să aibă 43 de tuneluri cu o lungime cumulată de aproape 20 de kilometri. De asemenea, şoseaua va mai cuprinde a