Producatorul magiunului de prune Topoloveni - SC Sonimpex Serv Com - ii solicita cancelarului german Angela Merkel sa ia masurile necesare pentru evitarea concurentei neloiale practicate de lantul german de hipermarket Lidl in Romania.
Lidl este acuzat ca ar fi adus grave prejudicii financiare si de imagine singurului produs traditional romanesc protejat la nivel european.
Potrivit scrisorii deschise transmise cancelarului german de catre reprezentantii Sonimpex, reteaua de magazine Lidl a scos pe piata romaneasca, in perioada 2011 - 2012, o pasta de prune tartinabila cu eticheta de "magiun de prune" la un pret de trei ori mai mic decat cel al produsului Sonimpex Serv Com, desi produsul nu indeplineste conditiile legale de etichetare si tehnologia de fabricare, scrie Capital, adaugand ca Bibiana Stanciulov, cea care a lansat pe piata "Magiunul de prune Topoloveni", ameninta ca va da in judecata Lidl pentru comercializarea unui sortiment de magiun de prune fara drept de marca.
"Din dorinta de a oferi consumatorilor produse ieftine pe timp de criza, comerciantul german Lidl, care intre timp a devenit si detinator si producator de branduri proprii de produse alimentare, a scos in perioada 2011-2012 pe piata romaneasca o pasta de prune tartinabila cu eticheta de 'magiun de prune' la un pret de trei ori ori mai mic decat cel al produsului nostru.
Produsul Lidl a fost fabricat in Polonia, cu materie prima din Serbia, importata sub forma de piure de prune la un pret foarte scazut fata de cel al prunelor proaspete din Uniunea Europeana", ii scriu reprezentantii Sonimpex cancelarului german.
"Nimeni in Romania, dintre producatorii romani concurenti noua, nu a indraznit sa capuseze in acest fel un brand cu mare notorietate ca Magiunul de prune Topoloveni, pana la Lidl. Chiar si atunci cand am atras atentia public repr