Producătorul magiunului de prune Topoloveni - SC Sonimpex Serv Com - îi solicită cancelarului german Angela Merkel să ia măsurile necesare pentru evitarea concurenţei neloiale practicate de investitorul german Lidl în România şi care a adus grave prejudicii financiare şi de imagine singurului produs tradiţional românesc protejat la nivel european.
Potrivit scrisorii deschise transmise cancelarului german de către reprezentanții Sonimpex, reţeaua de magazine Lidl a scos pe piaţa românească, în perioada 2011 - 2012, o pastă de prune tartinabilă cu eticheta de 'magiun de prune' la un preţ de trei ori mai mic decât cel al produsului Sonimpex Serv Com, deşi produsul nu îndeplineşte condiţiile legale de etichetare şi tehnologia de fabricare.
De altfel, în prima parte a anului, Bibiana Stanciulov, care a lansat pe piață ”Magiunul de prune Topoloveni”, amenința că îl va acţiona în judecată pe retailerul german Lidl pentru comercializarea unui sortiment de magiun de prune fără drept de marcă.
Motivațiile producătorului român
”Din dorinţa de a oferi consumatorilor produse ieftine pe timp de criză, comerciantul german Lidl, care între timp a devenit şi deţinător şi producător de branduri proprii de produse alimentare a scos în perioada 2011 - 2012 pe piaţa românească o pastă de prune tartinabilă cu eticheta de 'magiun de prune' la un preţ de trei ori ori mai mic decât cel al produsului nostru. Produsul Lidl a fost fabricat în Polonia, cu materie primă din Serbia, importată sub formă de piure de prune la un preţ foarte scăzut faţă de cel al prunelor proaspete din Uniunea Europeană”, îi scriu reprezentanții Sonimpex cancelarului german.
”Nimeni în România, dintre producătorii români concurenţi nouă, nu a îndrăznit să căpuşeze în acest fel un brand cu mare notorietate ca Magiunul de prune Topoloveni, până la Lidl. Chiar şi atunci când am atr