Producătorii de ţigarete şi de tutun încearcă să convingă Comisia Europeană că introducerea ambalajelor fără însemne grafice, respectiv fără mărci comerciale, dar şi interzicerea afişării produselor la punctele de vânzare vor afecta grav industria de profil, dar nu vor reduce consumul, potrivit economica.net
În mai puţin de trei luni, Comisia Europeană va finaliza proiectul de modificare a directivei privind reglementarea produselor de tutun, care se referă la fabricarea, prezentarea şi comercializarea produselor de tutun în statele membre. Directiva vizează alinierea legislaţiei din statele membre cu privire la nivelul de gudron, nicotină şi monoxid de carbon al ţigaretelor, folosirea avertismentelor de sănătate şi a altor informaţii pe ambalajele produselor de tutun, interzicerea termenilor descriptori precum mild sau light, anumite măsuri cu privire la ingredientele folosite în produsele de tutun, precum şi cu privire la interzicerea tutunului pentru uz oral.
Directiva este supusă unei revizuiri periodice, astfel că în septembrie 2010 Directoratul General pentru Sănătate şi Consumatori al Comisie Europene (DG SANCO) a lansat o consultare publică privind o posibilă revizuire a acesteia.
Principalele propuneri lansate în dezbatere publică de către CE se referă la introducerea unor ambalaje generice sau fără însemne grafice, în locul celor actuale, ceea ce presupune eliminarea tuturor formelor de prezentare a mărcii -mărci comerciale, logo-uri etc, cu excepţia numelui de marcă. Pachetele de ţigarete ar urma astfel să aibă o culoare neutră standard, cu excepţia avertismentelor de sănătate obligatorii, scopul Comisiei Europene fiind ca pachetele să devina neatractive, iar avertismentele, care ar trebui să acopere 75% din suprafaţa ambalajului, să iasă mai mult în evidenţă, reducând astfel incidenţa fumatului.
Până în prezent, Australia a adopta