Ziarele româneşti au înregistrat, în perioada aprilie - iunie, scăderi ale tirajelor comparativ cu perioada similară a anului 2011, cele mai vândute titluri în al doilea trimestru al anului fiind tabloidele „Click!“ şi „Libertatea“. Totuşi, declinul pare să se fi temperat, datorită creşterilor uşoare faţă de primul trimestrul.
Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul „România liberă“, editat de Media Gamma Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 30.668 de exemplare în aprilie, în scădere comparativ cu perioada similară din 2011, când înregistra o medie de vânzări de 41.542 de copii. Mare parte tirajul „România liberă“ este vândut prin abonamente şi în bloc (o entitate cumpără mai multe ziare), cotidianul rămânând codaş la tarabă, cu doar 3.503 exemplare. Dacă celelalte titluri au vândut, în general, mai bine în al doilea trimestru faţă de primul, nu se poate spune acelaşi lucru şi despre „România liberă“, al cărui tiraj a scăzut cu aproximativ 2.000 de exempare faţă de primele trei luni ale anului.
Pe prima poziţie, după vânzările cu bucata şi pe locul doi în topul general se află „Adevărul“, care înregistrează o uşoară creştre faţă de primul trimestru. „Adevărul“ vinde la tarabă, în medie, 15.319 exemplare pe apariţie. Media generală a vânzărilor este de 23.488 de exemplare/apariţie, cu aproximativ 500 de exemplare mai mult faţă de primele trei luni ale anului.
În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, „Jurnalul Naţional“, editat de Intact Publishing. Astfel, în luna aprilie, „Jurnalul Naţional“ a avut o medie de vânzări pe apariţie de 18.025 de exemplare (32.684 în aprilie 2011), pentru ca în luna următoare, media de vânzări să crească la 19.592 de exemplare (33.891 în mai 2011). Faţă de primul trimestru, vânzările au crescu cu aproximativ 2.000 de exemplare pe apariţie. @N_P