Anul acesta piata de servicii de relatii publice a fost mai putin predictibila decat in anii anteriori, iar tendintele cele mai vizibile au fost prudenta si eficienta, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Crenguta Rosu, managing partner al DC Communication, una dintre cele mai mari agentii locale de relatii publice.
"Este clar ca vorbim de prudenta, ca cei care folosesc PR-ul sunt majoritatea clienti sofisticati, care stiu care sunt ariile de actiune ale acestuia si au tinte precise si obiective clare. Concentrarea pe dimensiunea strategica a comunicarii este si ea o tendinta imbucuratoare. Raman insa deocamdata resurse modeste in discutie si proiecte pe perioade determinate", mai spune managerul despre evolutia pietei de relatii publice anul acesta.
Sefii mai multor agentii de relatii publice din Romania estimeaza ca serviciile de PR vor fi anul acesta in jurul a 25 de milioane de euro, la un nivel asemanator ori in urcare cu 10% comparativ cu 2011.
O piata dezvoltata ca servicii, dar mica in valoare. In Marea Britanie, serviciile de PR sunt evaluate la 7,5 mld. lire sterline "Desi dezvoltata la nivelul serviciilor disponibile, piata este inca mica. Nivelul serviciilor a fost confirmat in numeroase ocazii profesionale. De exemplu, competitii globale unde agentii romanesti au castigat numeroase distinctii sau, alt exemplu, in cadrul organizatiilor multinationale unde Romania puncteaza frecvent la capitolul rezultate si eficienta. Ca idee privind dimensiunea locala a pietei, in Marea Britanie, estimarile din 2011 vorbeau de o industrie care produce 7,5 miliarde de lire si are peste 61.000 de angajati. In Cehia, o tara aproape jumatate cat Romania, piata de PR era estimata la 32-35 milioane de euro in 2011, iar in Polonia la aproximativ 108-110 milioane de euro", explica Crenguta Rosu.
Managerul conduce DC Communication, o companie de PR pe ca