Proiectul şoselei suspendate visate de primarul general încă din 2008 a primit undă verde din partea consilierilor. Între timp, preţul pe kilometru s-a tot umflat.
Autostrada suspendată pe care a promis-o primarul general Sorin Oprescu încă din mandatul trecut are toate şansele să devină realitate. Consilierii din cadrul Consiliului General al Muncipiului Bucureşti (CGMB) au votat la sfârşitul săptămânii trecute cu 20 de voturi pentru şi 16 împotrivă proiectul de fezabilitate pentru un drum cu trei benzi pe sens care să lege cartierul Crângaşi de Colentina.
Următorul pas este obţinerea Planului Urbanistic Zonal (PUZ), iar mai apoi semnarea contractului cu o firmă din China, Japonia sau Rusia, ţări care s-au arătat interesate să investească, potrivit afirmaţiilor lui Sorin Oprescu. „Cred că în octombrie se va vota PUZ-ul. Acum s-a votat practic dreptul de a negocia, şi, mai mult ca sigur, va fi un parteneriat public-privat”, a explicat Gheorghe Pătraşcu, arhitectul-şef al Capitalei.
El a adăugat că proiectul care ar urma să descongestioneze traficul este contestat de diletanţi şi rău-voitori: „Nu poţi compara, de exemplu, o autostradă din Croaţia cu acest drum expres, mult mai pretenţios, care are multe schimbări pe parcurs”. Lucrările ar urma să înceapă în primăvara anului viitor.
Citiţi şi Capitala, relansată în faţa premierului: Oprescu promite că anul acesta se va da primul târnăcop la autostrada SF
Preţul de execuţie pentru acest drum care măsoară 13,5 kilometri a crescut din 2008, de la 18-35 de milioane de euro pe kilometru, la 101,7 milioane de euro pe kilometru. Astfel, ultima sumă totală fără TVA anunţată de municipalitate drept cost al proiectului este de 1,34 de miliarde de euro (1,54 de miliarde de euro cu TVA). Aceasta în condiţiile în care costul internaţional de execuţie al unui kilometru de autostradă variază în jurul cifr