„Numele meu este Denise şi sunt primul DJ virtual din istoria radioului!“ Anunţul acesta a fost rostit pentru prima dată acum un an, la 24 august 2011, pe un post de radio american din San Antonio, Texas. Cuvintele frumoasei artificiale sunau „la fel de rigid ca un mesaj telefonic automat“, arătau criticii, dar, pe de altă parte, semnalau ei, pentru „angajatori“, ea vine cu noutăţi: nu tu salariu sau prime, nu concediu de maternitate, niciodată nu întârzie la serviciu, nu apare mahmură, nu vrea la baie, n-are nevoie de birou… Virtualul DJ Denise este un program de calculator conceput de Studiourile Guile ca asistent personal, care răspunde la telefoane, verifică e-mailuri, programează întâlniri etc. contra unui cost de aproximativ 200 de dolari. Dominique Garcia, o personalitate radiofonică a oraşului, a cumpărat-o însă pe Denise cu inteligenţa ei artificială cu tot şi a transformat-o în gazdă la un post de radio. Denise se descurcă, vorbeşte din ce în ce mai bine, învaţă, se perfecţionează mai ceva ca un om. Spune glume, prezintă buletine meteo şi relatări de reporter, apare în filme, unde afişează o mimică expresivă, pe lângă prezentarea fără cusur pe care o face bucăţilor muzicale în calitate de DJ. Sandra Mohr, realizatoarea filmului „Radio Wars“, prezentat la Festivalul Filmului de la Seattle din 2012, considerat de critici drept un film „curajos“ datorită întrebărilor pe care le pune, îi aduce în prim-plan pe dr. Martine Rothblatt, inventatoarea – transsexuală – a radioului prin satelit, dar şi pe nedreptăţitul inventator al radioului, vlahul croat Nicola Tesla, pe acidul – la adresa politicienilor – umorist Howard Stern, cel care afirma că „în America sunt prea multe libertăţi“, pe David Armstrong, inventatorul FM şi, între posibile variante de viitor, pe Denise. Surprinzătoarea ală Publicitate turare a cuvintelor „război“ şi „radio“ e firească. Nu n