Pentru corporaţiile şi marii afacerişti americani, actuala campanie prezidenţială din SUA este o investiţie cu un potenţial foarte mare. Cele câteva milioane de dolari donate candidaţilor sau organizaţiilor care sprijină un anumit partid ori candidat se pot transforma în miliarde, în cazul în care politicianul respectiv ajunge sau rămâne în Casa Albă şi reuşeşte să îşi impună politicile economice şi fiscale, scrie Bloomberg.
Contribuţiile totale, în cadrul acestei campanii electorale // SURSA: Federal Election Commission
Generozitatea donatorilor este fără precedent în era post-Watergate (scandalul în urma căruia a demisionat preşedintele Richard Nixon şi care a dus la înăsprirea regulilor de finanţare a campaniilor electorale), mai ales în susţinerea Partidului Republican, al cărui candidat pentru preşedinţie este fostul guvernator şi fost CEO Mitt Romney.
Liderul din Massachusetts vrea o scădere drastică a impozitelor, mai ales pentru întreprinderi, precum şi o reformă a codului de impozite. Multe dintre planurile lui se vor dovedi a fi extrem de lucrative pentru anumiţi oameni de afaceri din SUA, care s-au asigurat, pe parcursul campaniei, că îşi demonstrează susţinerea faţă de aceste planuri, arată jurnaliştii americani, care analizează interesele celor mai mari donatori ai republicanilor.
Contribuţiile pentru campania lui Barack Obama // SURSA: Federal Election Commission
Contribuţiile pentru campania lui Mitt Romney // SURSA: Federal Election Commission
Un sfert din banii pentru campania electorală a lui Mitt Romney provine de la numai zece donatori, potrivit Center for Responsive Politics, o organizaţie care monitorizează finanţarea şi cheltuielile electorale. Magnatul din industria jocurilor de noroc Sheldon Adelson este de departe cel mai generos donator din această campanie.
Cu o avere estima