Centrul Vechi al Bucurestiului a suferit o transformare cruciala in ultimii ani, dupa ce a fost lasat in paragina dupa sfarsitul epocii comerciale "Leipzig", acesta redevenind centrul gravitational al orasului: cele mai fancy terase, restaurante istorice, fatade restaurate, mai exact un centru istoric adaptat noilor coloane sonore.
Desi Centrul Vechi se poate lauda cu concerte, expozitii ori spectacole in aer liber, la nivel de exprimare a culturii urbane, acesta nu este la nivelul altor centre europene.
Conform studiului Exact Cercetare si Consultanta, centrul vechi al Bucurestilor este un "El Dorado in Horeca", dar nu inca un Paradis al culturii urbane, al free art-ului coborat pe trotuare. Inca nu este o Agora unde ideile sa stea pe libere trotuare, rezemate de cladiri istorice, inflorind printre pietre.
"Abia in urmatorii ani, Centrul Vechi va putea face tranzitia de la un mare business, spre un punct de libera exprimare artistica, sociala si intelectuala", se arata in studiu.
In cadrul studiului de tip etnografic realizat in perioada 23-27 Iulie, Exact Cercetare si Consultanta si-a propus sa inteleaga motivele principale pentru care bucurestenii aleg sa-si petreaca timpul liber in Centrul Vechi.
Categorii de public
Exact Cercetare si Consultanta a identificat patru categorii de public, in functie de stilul de viata al acestora:
1.Tinerii extravaganti, non-conformisti, care cred ca toata lumea este a lor. Sunt in general aceia care traiesc pe banii parintilor, ies foarte des in oras si nu se uita la preturi. Prefera hainele scumpe si care ies in evidenta, sunt foarte cosmopoliti, cu pretentii ridicate in ceea ce priveste mancarurile sau bauturile consumate. Sunt adeptii iesirilor in locatii cat mai sofisticate, adevarate podiumuri pentru etalarea vestimentatiei si a gadgeturilor scum