Sucevenii care au depus plângeri şi reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor în primul semestru al acestui an au primit despăgubiri de 150.000 de lei. Potrivit unui raport prezentat în cadrul Colegiului Prefectural de către de şefa acestei instituţii, Elena Oanea, în primele şase luni ale acestui an au fost înregistrate 730 de reclamaţii, cele mai multe dintre acestea (486) fiind făcute de suceveni nemulţumiţi de servicii, respectiv telefonie fixă şi mobilă, furnizare de energie electrică sau servicii de creditare.
Elena Oanea a precizat că din cele 730 de reclamaţii, 445 au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, 258 s-au dovedit a fi neîntemeiate, iar alte 27 au fost redirecţionate către alte instituţii.
Potrivit raportului Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, cea mai mare despăgubire acordată în primul semestru al acestui an a fost de 40.000 de lei, reprezentând contravaloarea unui autoturism. Elena Oanea a mai precizat că au mai fost acordate despăgubiri în valoare de 21.000 lei reprezentând contravaloarea comisioanelor sau dobânzilor percepute abuziv în cazul creditelor, 15.000 de lei sume restituite în cazul unor aparate electrocasnice defecte care nu au putut fi reparate sau înlocuite, şi 6.500 lei reprezentând contravaloarea unor abonamente de telefonie pentru perioada în care s-a refuzat rezilierea contractului.
„Restul valorii se compune din sume mai mici reprezentând contravaloarea unor servicii de internet sau cablu TV neprestate şi facturate sau contravaloarea unor bunuri nealimentare, cum ar fi baterii auto şi încălţăminte, sau alimentare”, precizează Elena Oanea.
În raport se mai precizează că 21 de reclamaţii înregistrate la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului au vizat asociaţiile de proprietari, sucevenii fiind nemulţumiţi de modul de calcul al energiei ter