Lucrările la ocolitoarea – autostradă sunt finalizate în proporţie de 10%. Reprezentanţii Primăriei ne-au asigurat că suntem în grafic, iar peste şapte luni şoseaua va fi deschisă traficului rutier
Cea mai importantă investiţie în domeniul infrastructurii care este în curs de execuţie la Braşov este ocolitoarea municipiului, respectiv tronsoanele I şi III. Acestea au fost incluse într-un proiect unitar accesat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), din fonduri nerambursabile, prin Programul Operaţional Sectorial – Transporturi. Din fondurile europene obţinute de MTI sunt finanţate aproape 70% din cheltuieli, restul fiind asigurate de la bugetul de stat. Cele mai avansate din proiectul de transformare al centurii într-o şosea cu regim de autostradă sunt lucrările la tronsonul III.
Astfel, la începutul lunii august, conform unei monitorizări făcute de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR), aproximativ 10% din lucrări au fost finalizate pe cele două segmente. Şeful Direcţiei Tehnice din Primăria Braşov, Attila Radnoti, ne-a asigurat însă, că lucrările respectă graficele şi, deocamdată, nu este vorba de vreo întârziere, chiar dacă nu este vorba de un procent prea mare. Cel mai bine s-a lucrat pe tronsonul III, unde, deşi s-au făcut amenajările mai complexe din proiect, respectiv în special la pasajele supraterane de pe traseu, au fost executate aproximativ 15% din lucrări. Tronsonul III are o lungime totală de 6,3 km şi se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Braşov – Târgu-Mureş, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces la Institutul Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată şi DN 1 Braşov - Sibiu cu un pasaj superior şi, mai departe, strada Clopoţel cu un sens giratoriu care va permite ac