Mai bine de 60% dintre angajaţii români spun că nivelul lor de stres a crescut în anul care a trecut
În vârful listei de cauze ale stresului se află situaţia financiară personală, clienţii şi angajaţii sau colegii
Pe termen scurt, problemele cu stresul presupun pierderea angajaţilor valoroşi şi confruntarea cu o productivitate scăzută
Angajaţii români sunt din ce în ce mai stresaţi din cauza instabilităţii continue a economiei mondiale, potrivit unui studiu al companiei Regus, care relevă că peste jumătate dintre angajaţii români simt că nivelul lor de stres a crescut în ultimul an.
Potrivit studiului furnizorului de spaţii de lucru, 63% dintre respondenţii români au afirmat că nivelul lor de stres a crescut în ultimele 12 luni, principala cauză fiind situaţia financiară personală.
"Instabilitatea continuă a economiei mondiale a alimentat această presiune în creştere, iar respondenţii confirmă că majoritatea cauzelor stresului sunt de natură profesională, mai mult decât personală, cu situaţia financiară personală, clienţii şi angajaţii în vârful listei de cauze", se arată într-un comunicat al Regus.
Principalele cauze ale stresului sunt situaţia financiară personală (73%), clienţii (55%) şi angajaţii/colegii (25%).
Studiul s-a concentrat şi asupra soluţiilor posibile şi a constatat că şapte din zece respondenţi români (70%) identifică lucrul flexibil ca fiind un mod de reducere a stresului. Aproape jumătate (40%) dintre participanţii la studiu consideră că modul de lucru flexibil este mai orientat spre familie. Totodată, 70% dintre respondenţi au afirmat că lucrul flexibil este mai ieftin decât locaţiile fixe şi 85% au apreciat că îmbunătăţeşte productivitatea.
Angajaţii companiilor mici sunt mai stresaţi de clienţi
Reprezentanţii Regus mai arată că la nivel global este mult mai probabil ca angajaţi