În cinci luni de când şantierele de pe ultimele două tronsoane de centură au fost deschise, lucrările nu au fost finalizate decât în proporţie de aproximativ 10%. Problema este că nu mai sunt decât şapte luni, din care mai bine de patru de iarnă, până când expiră termenul oficial de finalizare a lucrărilor, potrivit newsbv.ro. Cel mai bine s-a lucrat pe tronsonul III, unde, deşi s-au făcut amenajările mai complexe din proiect, în special la pasajele supraterane de pe traseu, au fost executate aproximativ 15% din lucrări. Tronsonul III are o lungime totală de 6,3 km şi se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Braşov – Târgu-Mureş, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces la Institutul Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată şi DN 1 Braşov – Sibiu cu un pasaj superior şi, mai departe, strada Clopoţel cu un sens giratoriu care va permite accesul din şi înspre DN 1 Braşov – Sibiu şi DN 73 Braşov – Piteşti. Cel mai avansat este pasajul care face legătura cu Tronsonul II al ocolitoarei peste sensul gi-ratoriu de pe DN 13. Acest tronson este realizat de SC Vectra Service, care a câştigat contractul în valoare de 97,5 milioane lei.În schimb, pe tronsonul I din Ocolitoarea municipiului Braşov, la finele lunii iulie, doar 4,11% din lucrări au fost realizate, după cum reiese din datele CNADR. Acest tronson are o lungime de 7,2 kilometri şi presupune lucrări complexe pentru construcţia a trei poduri, două peste Timişul Sec şi unul peste pârâul Dârbav, a două pasaje, a unui nod rutier şi a unei intersecţii de tip giraţie. Practic, noua şosea va scoate traficul greu de pe drumul CET-ului şi Fundătura Hărmanului. Tronsonul porneşte de la intersecţia DJ 103 A Braşov – Zizin, ocoleşte CET-ul, traversează zona Timiş-Triaj cu un pasaj superior şi apoi Tronsonul I