„Adevărul“ a testat cea mai nouă subcompactă franceză, Peugeot 208. Francezii mizează pe acest model pentru a regăsi succesul de odinioară, când inventau clasa B.
Această jumătate din grupul PSA mizează acum pe 208 pentru a căuta succesul. Are şi de ce să fie plin de speranţe, 208 arată destul de bine și lasă în urmă modele cu aspect mai nefericit precum 3008.
Designul noului 208 a preluat foarte multe elemente ale concept car-ului SR1. Maşina este optimizată aerodinamic şi are anumite elemente interesante. Blocurile optice spate au o formă unică, de bumerang care le face să se integreze perfect în caroserie.
Vezi fotogalerie cu noul Peugeot 208
Designul subcompactei este o adaptare foarte frumoasă a soluţiilor stilistice de pe sedanul 508. Nivelul de rafinament este mai mare, iar liniile mai bine conturate. Parcă într-o încercare de a ne băga în cap nişte mesaje subliminale, producătorul francez şi-a scris numele şi sub capotă, dar şi pe haion.
Noul autovehicul este disponibil în două variante de caroserie cu 3 şi 5 uşi. 208 are trei versiuni de echipare: Acces, Active şi Allure. Din echiparea standard a nivelului fac parte ABS, ESP, 6 airbaguri, regulator şi limitator de viteză şi multe altele. Noi pentru test am avut la dispoziţie varianta cu motor 1.6 e-HDi de 115 CP în versiunea de echipare Allure.
Puterea aceasta este suficientă în oraș iar consumul este infim, aproape că te miră că într-un oraș ca Bucureşti poţi să circuli având maxim un consum de 5 litri/100 km. Ţinuta de drum este bună atâta timp cât nu se exagerează cu viteza şi virajele strânse. Suspensia este destul de confortabilă dar unele gropi mai mari dau o senzaţie destul de urâtă.
Noul Peugeot 208 este mai compact, dar şi mai spaţios. Faţă de 207 maşina a scăzut în lungime cu 7 cm, dar a câştigat 5 cm în interior. Acest lucru se traduce prin mai