Google a brevetat recent o tehnologie prin care poate determina predispoziţia individuală a fiecărui client faţă de cumpărarea unui produs, pentru a putea oferi cele mai convingătoare discounturi celor mai "zgârciţi" utilizatori, informează Mediafax, citând Engadget.
Tehnologia poate reduce automat preţul conţinutului media distribuit de Google, precum filmele, de la client la client, în funcţie de probabilitatea de cumpărare calculată pentru fiecare în parte.
Algoritmul ia în calcul gusturile fiecăruia şi obiceiurile manifestate în zona cumpărăturilor online, apoi le compară cu media bazei de utilizatori, pentru ca, în final, dacă softul decide că un client este ceva mai atent la preţ, acesta poate beneficia de un discount special.
Codul ţine cont şi de interesele utilizatorilor: o persoană care a cumpărat deja coloana sonoră a unui film şi a realizat multe căutări pe Google referitoare la producţia respectivă nu va primi discount, în timp ce un client aflat la prima căutare ar putea fi tratat cu o ofertă.
Nu se ştie dacă şi când va fi implementată tehnologia în serviciile destinate publicului larg.
Google a brevetat recent o tehnologie prin care poate determina predispoziţia individuală a fiecărui client faţă de cumpărarea unui produs, pentru a putea oferi cele mai convingătoare discounturi celor mai "zgârciţi" utilizatori, informează Mediafax, citând Engadget.
Tehnologia poate reduce automat preţul conţinutului media distribuit de Google, precum filmele, de la client la client, în funcţie de probabilitatea de cumpărare calculată pentru fiecare în parte.
Algoritmul ia în calcul gusturile fiecăruia şi obiceiurile manifestate în zona cumpărăturilor online, apoi le compară cu media bazei de utilizatori, pentru ca, în final, dacă softul decide că un client este ceva mai atent la preţ, acesta poate beneficia de un discount