Nunta Elenei Băsescu a devenit un eveniment naţional, într-un sezon de secetă, în care au scos capul cel mult buruienile mondene de la Capatos şi Cancan TV, pseudocelebrităţi care îşi petrec viaţa mai degrabă la televizor decît pe-acasă ori la un ipotetic serviciu. Faptul că avem de-a face cu o fiică de preşedinte, pe deasupra şi europarlamentar, a fost de ajuns pentru ca tabloidele şi televiziunile să ia în braţe întreaga poveste. Dar cum şi de ce s-a lăsat EBa îmbrăţişată?
E adevărat, o imagine face cît o mie de cuvinte. Însă ea nu foloseşte nimic fără cuiul în care o agăţi. În cazul nunţii Elenei Băsescu, acest cui a fost virtual şi s-a numit Twitter. De pe 30 august şi pînă luni, la prînz, Elena Băsescu – sau ghost writer-ul acesteia – pusese pe @Elena_Basescu cam 35 de imagini de la căsătoria civilă, nuntă şi petrecerea de la Snagov.
DE ACELASI AUTOR Ministrele şi pompa Brandul Moş Crăciun Probleme de imagine - Antonescu, Băsescu, Diaconescu, Ponta Patria ca baby sitter, de 1 DecembrieCe înseamnă asta? Ca să înţelegeţi cum funcţionează lucrurile între celebrităţi şi media, un tip ca Irinel Columbeanu a fost caracterizat drept publicity freak fiindcă a trimis la 20-30 de ziarişti mesaje care anunţau evenimente ca o nuntă sau un botez. Se încadrează Elena Băsescu în aceeaşi categorie? Mai greu de spus, mai ales că există o circumstanţă atenuantă: orice tînără femeie îşi doreşte, cu atît mai mult cu cît e mai inocentă, ca de nunta ei să afle cît mai multă lume. Rochia de mireasă e făcută special pentru ca să fie văzută – o dată, dar bine. Iar rezervele de inocenţă ale Elenei Băsescu sînt greu de intuit pînă la capăt.
Mai clare sau mai ceţoase, mai glam sau mai de tabloid, pozele EBei de pe Twitter au avut încărcătură factuală şi au fost încadrate în timp şi spaţiu prin mesajele precise care le-au însoţit. Numai bune pentru reporteri. Deci,