Guvernul din Slovenia intenţionează să se concentreze pe dezgheţarea creditării acordate de băncile locale, urmând să preia creditele neperformante de la instituţiile financiare de stat şi să vândă în acest an, pentru prima dată, obligaţiuni denominate în dolari în SUA, scrie The Wall Street Journal. "Ne luptăm pentru credibilitatea noastră de pe pieţele financiare", a afirmat ministrul sloven de finanţe Janez Sustersic. Recent, Slovenia, care a intrat în zona euro în 2007, a stârnit îngrijorări cu privire la faptul că ar putea deveni cea de-a şasea ţară din uniunea monetară care ar putea cere ajutor financiar internaţional pentru sistemul său bancar. I
Ford Otosan, companie înfiinţată de producătorul auto american Ford Motors şi conglomeratul turc Koc Holding, va investi 75 milioane dolari în uzina din oraşul Eskişehir din nord-vestul Turciei pentru a-şi extinde producţia de camioane, potrivit declaraţiilor directorului general al grupului, Haydar Yenigun, citate de Hurriyet. Începând cu anul viitor, compania va produce anual cu 3.000 de vehicule de transport de marfă mai mult. În prezent, Ford Otosan produce 10.000 de camioane pe an la unitatea turcă şi intenţionează să îşi majoreze producţia anuală la 20.000 unităţi pentru a exporta pe noi pieţe. Acum compania exportă 1.000 de camioane pe an pe 65 de pieţe şi estimează că până în 2016 va ajunge la exporturi de 5.000-6.000 unităţi. Compania intenţionează să majoreze livrările către Rusia, Africa de Nord şi alte ţări din sud.
Reprezentanţii Ministerului de Finanţe din Rusia le-au transmis oficialilor din firmele exportatoare că mita plătită în afara ţării nu este deductibilă fiscal, scrie publicaţia Vedomosti, preluată de The Telegraph. "Cheltuielile care încalcă legea, inclusiv mita, nu sunt recunoscute în scopul evaluării fiscale", se arată în mesajul ministerului. Astfel, un oficial car