Aeroportul a fost declarat prioritate de toti actorii politici ieseni. In ce stadiu se afla modernizarea?
Aeroportul iesean este in pierdere. El este regie. Adica, incasarile de la aeroportul iesean sunt sub cheltuieli, iar diferenta o acoperim noi, Consiliul Judetean, prin subventii. Acesta este un aspect trist. Noi trebuie sa privim si sa muncim pentru un viitor mult mai bun in ceea ce priveste castigurile directe si indirecte de la aeroport. Castigurile directe vor aparea dupa ce vom face modulul I, o pista noua de 2.400 de metri, care sa aiba platforma de parcare cea existenta acum, cu o anumita extindere, si sa fie deservita de actualele terminale de pasageri. Modernizarea presupune doar extinderea pistei? Modulul II presupune racordarile pistelor de defluire de pe pista principala catre platforma nou construita, care va fi langa terminalul nou de pasageri, cel din viitor. Partea a treia a proiectului priveste constructia noilor terminale de pasageri, cargo, hangarul de mentenanta a avioanelor. Partea a IV-a este centrul internodal, adica o legatura auto a aeroportului catre latura de Nord a soselei de centura si, apoi, catre autostrada Iasi - Targu Mures, dar si o ramificatie CFR care va ajunge pana la terminalul cargo si o zona auto dezvoltata pentru tranzitul camioanelor.
Finantarea este asigurata? Prima etapa, cea cu pista noua, este cea mai importanta. Dupa ce avem pista, avem business, avem cu ce opera. Ne dorim sa realizam lucrarea din bani guvernamentali, am facut cererea la Bucuresti, astept Legea Bugetului pe anul viitor, sa vedem daca Bucurestiul va sustine aeroportul iesean. Promisiuni au fost, atat din partea PDL, cand era Mihai Razvan Ungureanu prim-ministru, cat si din partea USL. Sigur ca da. Vreau sa vad faptele. Deci, banii pentru prima parte speram sa-i luam de la Guvern. Veti vedea ca va fi foarte rapid. Ce nu s-a facut in 4 a