Un studiu al ISA Center realizat anul treuct arată că peste 80% din români se consideră mai mult decât mulţumiţi de aspectul lor fizic.
Studiul ISA Center a fost realizat în primăvara anului 2011, pe un eşantion de 523 de respondenţi, dintre care 274 de femei cu vârsta între 20 şi 65 de ani. Eroarea maximă a studiuluide plus-minus 4%. Conform mediafax, maniera de realizare a studiului a fost interviul faţă în faţă, la domiciliul respondentului.
Dintre respondenţi, cei mai mulţi care au spus că sunt atractivi din punct de vedere fizic sunt femeile , tinerii cu vârste cuprinse între 20 şi 39 de ani şi persoanele necăsătorite. Pentru jumătate dintre români, ochii sunt punctul forte, urmaţi de proporţiile corpului şi de aspectul îngrijit al părului. În ceea ce-i priveşte pe bărbaţi, aceştia consideră că foarte important pentru a fi atractivi este alura sportivă.
Cu toate acestea, potrivit datelor INS sumele alocate de români achiziţionării de produse pentru igienă sunt printre cele mai mici din Europa – doar 4% din bugetul anual al unui român este destinat cheltuielilor pentru igienă şi sănătate. Astfel, pasta de dinţi este folosită de 96% dintre români, săpunul de 95% dintre ei, în timp ce deodorantul este utilizat de 83% dintre români.
Nici parfumul sau apa de parfum nu lipsesc din ritualul de îngrijire zilnică al românilor, peste trei sferturi dintre ei susţinând că îl folosesc cu regularitate. Iar, dacă bărbaţii spun că foarte importantă pentru ei este pasta de ras, peste jumătate dintre femei – 60% – nu se lipsesc de crema de faţă şi 54% folosesc în fiecare zi cremă de mâini. Demachiantul, însă, face parte din rutina zilnică doar la 47% dintre românce.
La capitolul dentiţie, românii nu stau prea bine, doar 40% dintre ei având toţi dinţii naturali, în timp ce implantul dentar este considerat o opţiune pentru doar 9% dintre conaţio