Veneția e mai ploioasă și Lido-ul e ceva mai pustiu. Cozile la filme sînt mai scurte și covorul roșu nu mai e păzit zi-lumină de fanii puberi ai lui Clooney sau Madonna. În parte lucrurile stau așa din cauza crizei. În parte din cauza consiliului executiv al festivalului care l-a debarcat pe Marco Müller, director artistic al Mostrei opt ani la rînd (pînă anul trecut), mutat acum la cîrma festivalului de la Roma, sora vitregă, foarte tînără, mult mai comercială și mai oportunistă a bătrînei doamne venețiene. Al treilea motiv, care n-ar trebui neglijat, ar fi că nici Clooney nici Madonna n-au mai venit.
Noul director artistic, Alberto Barbera, care a mai ocupat postul și în trecut, înainte de Marco Müller, a declarat programatic înainte de festival că vrea pe Lido mai puține filme, cu pretenții mai mari, și mai puțin glamour. Competiția puternică de anul acesta arată că nu se dezminte, iar faptul că sînt mai puține filme aproape că îți dă voie să fii cu succes și acreditat la Lido, și turist. E plăcut. Dar liniștea de pe covorul roșu nu e de bun augur și se asortează cu albastrul în care e drapat Lido. Și cu ploaia. Cele mai mari nume care au pus anul acesta piciorul pe pontonul de la Excelsior în primele zile sînt cele din distribuția noului film al lui Paul Thomas Anderson, The Master: Philip Seymour Hoffman și Joaquin Phoenix. Veseli, amabili, tonici. Phoenix părea că a revenit printre muritori. Dar la conferința de presă apucăturile de extraterestru au ieșit iar la iveală: a răspuns monosilabic și s-a ridicat brusc pe la mijloc să plece.
DE ACELASI AUTOR Șocurile premiate Personajele Mostrei Dorel Vişan, fişă de personaj Jocurile FoameiȘi cum The Master nu are nimic de oferit la capitolul șarm feminin – personajul feminin cheie din film e chintesența toxică a „femeii din spatele marelui bărbat” – pe covorul roșu alături de cei doi actori american