Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi din România au avansat în medie cu aproximativ 5% în intervalul 1 iulie-1 august, una dintre cele mai bune perioade ale anului pentru lucrările de construcţii, potrivit unei analize a ZF pe baza datelor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Ritmul cu care au înaintat aceste şantiere este similar celui înregistrat în luna iunie, dar este sub cel din ultima lună de primăvară, mai, când autostrăzile înaintau, în medie, cu circa 7%.
Este pentru a şaptea oară în ultimele luni când ZF monitorizează evoluţia celor mai importante zece şantiere de autostrăzi din România, în încercarea de a oferi o imagine cu privire la modul în care înaintează lucrările.
Cel mai important avans în luna iulie a fost înregistrat de primul lot al autostrăzii Timişoara-Lugoj, construit de firma românească Spedition UMB (Dorinel Umbrărescu) alături de italienii de la Carena. Astfel, acest tronson de autostradă a înaintat cu 13,4%, fiind finalizat în proporţie de aproape 62% la începutul lunii august. Reprezentanţii constructorului Spedition UMB spuneau recent că vor să deschidă circulaţia pe aceşti 9,5 kilometri de autostradă în jurul datei de 10 septembrie, cu aproape 8 luni înainte de termenul contractual.
De asemenea, şi pe autostrada Deva -Orăştie, la care lucrează austriecii de la Strabag şi firma românească Straco Grup (controlată de Alexandru şi Traian Horpos), avansul a fost unul important: aproape 12% în luna iulie, astfel că la 1 august autostrada de circa 32 de kilometri era pe jumătate gata. De altfel, CNADNR susţine că în luna octombrie a acestui an circulaţia ar urma să fie deschisă pe acest tronson, iar în februarie anul viitor autostrada ar trebui să fie finalizată integral.
Şi tronsonul Cernavodă-Medgidia, care face parte din Autostrada Soarelui,