SUV-ul japonez premium Infiniti FX a primit un facelift discret anul acesta, schimbarile fiind doar estetice, nu si la motorizari sau partea mecanica.
Faceliftul pentru cea de-a doua generatie a SUV-ului FX se prezinta la exterior cu o noua grila fata, ornamente noi pentru farurile de ceata, un set nou de jante si doua culori noi, iar la interior cu o singura schimbare, instrumentele de bord nu mai sunt rosii au devenit albe. Scaunele fata incalzite incalzite si ventilate sunt acum in echiparea standard.
Modelul de test a fost un Infiniti FX 30d cu motorul V6 de 3 litri diesel 238 Cai Putere, transmisie automata cu 7 trepte si echiparea GT Premium. Pretul acestui model este de 68.000 euro cu TVA.
Indiferent ce motorizare alegem (238 CP, 320 CP, 390 CP), FX se comporta la fel, are acelasi comportament dinamic, aceeasi prezenta impunatoare, este combinatia perfecta intre o performanta masina sport si un SUV.
Cu un cuplu de 550 Nm disponibil de la 1.750 de Nm, motorul de 238 CP are destula forta pentru SUV-ul de 2,1 tone, astfel ca o depasire in rampa, pare pentru FX in linie dreapta. FX ajunge de la 0 la 100 km/h in 8,3 secunde si atinge o viteza maxima de 212 km/h.
Am condus FX diesel pe drumuri de munte, Cheia-Brasov-Rasnov, stabilitatea in curbe a fost exemplara, iar franele foarte ferme, a fost traseul ideal pentru a afla comportamentul SUV-ului japonez. Consumul de caburant pe acest traseu solicitant a fost de 9,2 litri, fata de 7,5 litri la 100 km/h pe autostrada A3. In oras SUV-ul este mai gurmand, consumul sare de 12 litri la 100 km.
FX are pe fata suspensie independenta, brate oscilante cu arcuri elicoidale, amortizoare, bara stabilizatoare, iar pe spate suspensie independenta, multilink, amortizoare Dual Flow Path (DFP), bara stabilizatoare.
Un rol important in stabilitatea lui FX il au prizele de aer laterale, c