• Firmele de taxi incep sa creasca tarifele • Seful Camerei Taximetristilor spune ca astfel se incearca acoperirea nerentabilitatii cauzate de numarul mic de clienti • Cel putin un sfert din taxiuri vor majora pretul, urmand sa fie practicat un tarif unic atat ziua cat si noaptea
Reprezentantii taximetristilor din municipiu spun ca numarul operatorilor de taximetrie din oras este mult prea mare fata de cererea existenta. Cele peste 1700 de taxiuri, in loc sa aduca un beneficiu clientilor, printr-o paleta de oferte de pret cat mai joasa, suprapopularea strazilor cu masini care circula in regim de taxi duce la scaderea rentabilitatii activitatii. "Intr-adevar numarul este mai mare decat cel tintit, dar nu se pot retrage licentele daca nu sunt incalcate regulile. Acestea sunt incalcate zilnic, dar nu pentru retragere ci pentru suspendare cel mult. Cum sunt atat de multe, nici nu mai este o afacere rentabila. Dupa ce platesti toate taxele, ramai cu un profit de 5 la suta. Din acest motiv, cel putin cele 300 de taxiuri de la Parma cresc tariful cu 10-15 la suta de luna viitoare, tariful urmand a fi unic, in jur de 2 lei pe kilometru", a precizat Mircea Manolache, presedintele Camerei Taximetristilor Iasi.
Statistica primariei
Numarul de taxiuri din municipiu este unul aproape dublu fata de cel care ar trebui aprobat in municipiu. Potrivit legislatiei actuale, in oras ar trebui sa existe un raport de 4 taxiuri la 1.000 de locuitori. Acesta este insa depasit, ca urmare a politicii municipalitatii, care a eliberat autorizatii de taximetrie pe banda rulanta. In acest moment in municipiu sunt autorizate 1.715 masini care circula in regim de taxi. Dintre aceste, potrivit sefului Biroului pentru Reglementarea Transporturilor Urbane (BRTU), la strada sunt in prezent doar 1.671 de masini. "Din totalul de 1.715 autorizatii, 24 sunt suspendate