Peste jumătate dintre români tind să aibă încredere în mass-media, dar şi în profesia de ziarist, relevă un sondaj realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), în perioada 21 - 24 august, transmis miercuri Agerpres.
Conform cercetării sociologice, 21% dintre persoanele intervievate au foarte multă încredere în profesia de ziarist şi 33% - multă încredere, în timp ce 28% au susţinut că au puţină încredere, iar 15% - foarte puţină în această profesie.
51% dintre respondenţii cercetării au afirmat că tind să aibă încredere în presă, 66% au spus că tind să aibă încredere în radio, 61% - în televiziune şi 58% în internet.
În ceea ce priveşte presa, 48% dintre persoanele intervievate au susţinut că tind să nu aibă încredere în ea (2% - nu ştiu/ nu răspund), 30% tind să nu aibă încredere în radio (3% - nu ştiu/ nu răspund), 38% au afirmat că tind să nu aibă încredere în televiziune (1% - nu ştiu/ nu răspund) şi 29% tind să nu aibă încredere în internet (în acest caz 13% nu ştiu/ nu răspund).
Sondajul a fost realizat pe un eşantion multi-stratificat, probabilist, de 1.541 de persoane, de 18 ani şi peste, prin metoda CATI, şi are o marjă de eroare de plus/ minus 2,5% la o probabilitate de 95%. Cercetarea sociologică a fost realizată în perioadă 21 - 24 august, beneficiar fiind ARES.
Peste jumătate dintre români tind să aibă încredere în mass-media, dar şi în profesia de ziarist, relevă un sondaj realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), în perioada 21 - 24 august, transmis miercuri Agerpres.
Conform cercetării sociologice, 21% dintre persoanele intervievate au foarte multă încredere în profesia de ziarist şi 33% - multă încredere, în timp ce 28% au susţinut că au puţină încredere, iar 15% - foarte puţină în această profesie.
51% dintre respondenţii cercetării au afirmat că tind să aibă încred