Un procent semnificativ dintre români – 80% – se declară mai mult decât mulţumiţi de aspectul lor fizic, potrivit unui studiu realizat de ISA Center, o companie de cercetare de piaţă din România, şi remis MEDIAFAX.
Studiul ISA Center a fost realizat în primăvara anului 2011, pe un eşantion de 523 de respondenţi – dintre care 274 de femei – reprezentativ pentru populaţia urbană – oraşe cu peste 50.000 de locuitori -, cu vârsta între 20 şi 65 de ani. Eroarea maximă este de plus-minus 4%. Maniera de realizare a studiului a fost interviul faţă în faţă, la domiciliul respondentului.
Cei mai mulţi care au spus că sunt atractivi din punct de vedere fizic sunt femeile , tinerii cu vârste cuprinse între 20 şi 39 de ani şi persoanele necăsătorite.
Pentru jumătate dintre români, ochii sunt punctul forte, urmaţi de proporţiile corpului şi de aspectul îngrijit al părului. În ceea ce-i priveşte pe bărbaţi, aceştia consideră că foarte important pentru a fi atractivi este alura sportivă.
Dacă studii recente de piaţă au arătat că sumele alocate de români achiziţionării de produse pentru igienă sunt printre cele mai mici din Europa – doar 4% din bugetul anual al unui român este destinat cheltuielilor pentru igienă şi sănătate, potrivit datelor INS din iunie 2012 – datele recentului studiu le contrazic. Astfel, pasta de dinţi este folosită de 96% dintre români, săpunul de 95% dintre ei, în timp ce deodorantul este utilizat de 83% dintre români. Nici parfumul sau apa de parfum nu lipsesc din ritualul de îngrijire zilnică al românilor, peste trei sferturi dintre ei susţinând că îl folosesc cu regularitate. Iar, dacă bărbaţii spun că foarte importantă pentru ei este pasta de ras, peste jumătate dintre femei – 60% – nu se lipsesc de crema de faţă şi 54% folosesc în fiecare zi cremă de mâini. Demachiantul, însă, face parte din rutina zilnică doar la 47% dintr