România se află pe locul doi în Europa Centrală după creşterea medie a veniturilor celor mai mari companii locale în 2011, însă indicatorii din primul trimestru sunt inferiori celor din perioada similară a anului trecut, a declarat, miercuri, George Mucibabici, preşedintele Deloitte România.
"În 2011 a continuat trendul de creştere a veniturilor companiilor analizate, dar creşterea medie a fost mai mică decât în 2010. De remarcat însă că trimestrul unu din 2012 faţă de trimestrul unu din 2011 arată mult mai prost ca profitabilitate, ca venituri. Profitabilitatea a scăzut la majoritatea companiilor, ceea ce nu este o perspectivă optimistă. România însă în contextul regional a performat bine din punct de vedere al creşterii economice, fiind în linie cu regiune", a spus Mucibabici, la lansarea raportului Deloitte Europa Centrală Top 500 2012.
România este a cincea ţară din Europa Centrală după numărul de companii reprezentate în top 500 realizat după rezultatele obţinute în 2011 de firma de consultanţă Deloitte, cu 37 de companii, ale căror venituri totale cumulate au fost de 39,6 miliarde de euro, în urcare faţă de 2010.
În 2010, România era prezentă cu 38 de companii, ale căror venituri cumulau 37,49 miliarde de euro.
Creşterea medie a veniturilor companiilor din top în 2011 faţă de 2010 a fost de 9-10% în regiune, iar România este pe locul 2, cu un avans mediu de 16%, după Letonia.
Clasamentul realizat anual de Deloitte Europa Centrală în 18 ţări se află la a şasea ediţie şi ia în calcul cifra de afaceri raportată de companii pe anul calendaristic precedent.
OMV Petrom este cea mai bine plasată companie în clasament, pe locul 16 în regiune, în scădere de pe 14 în 2011. Pe următorul loc se află Automobile Dacia, pe 41, faţă de 42 în 2010, urmată de Rompetrol Rafinare (43 faţă de 24) şi Petrotel Lukoil (116 faţă de 118).