17 sanctiuni contraventionale, dintre care 15 avertismente si 2 amenzi in cuantum total de 15.000 de lei au fost aplicate de catre Autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM) care a efectuat in tara in perioada martie-august 836 de controale la furnizorii de comunicatii electronice si la partenerii acestora pentru a verifica daca sunt respectate obligatiile legale de informare a utilizatorilor finali, a anuntat miercuri autoritatea.
In cadrul campaniei de control inspectorii ANCOM au verificat daca personalul de vanzari al operatorilor si al partenerilor acestora comunica utilizatorului, verbal sau in forma tiparita ori electronica, inainte de incheierea contractului, cel putin urmatoarele informatii: planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe intreaga perioada contractuala initiala, precizand serviciile incluse - abonament lunar (numarul de minute/creditul inclus, daca este cazul), extra-optiuni, conectare/instalare, echipament terminal achizitionat, dupa caz, cu toate taxele incluse, tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile nationale, tarifele pentru apelurile efectuate in diferite intervale si conditiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus, durata minima a contractului, precum si conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile, daca este cazul.
Conform deciziei ANCOM privind informarea utilizatorilor, operatorii de telefonie si partenerii acestora sunt obligati sa publice pe site-urile proprii o procedura privind solutionarea reclamatiilor utilizatorilor finali pe care sa o puna la dispozitia acestora, la cerere si in momentul incheierii contractelor. Procedura trebuie sa detalieze modalitatile in care se poate inainta o reclamatie, datele de contact ale compartimentului insarcinat cu primirea si inregistrarea reclamatiilor, termenele maxime pentru depune